Grafikus alkalmazás feladatok¶
Névsor¶
Nehézség: ⭐⭐
- Készíts egy grafikus programot, amelyben a felhasználó beírhat egy nevet, amit eltárolsz és megjelenítesz egy ListView segítségével!
- Állítsd be, hogy amikor üres a beviteli mező, akkor jelenjen meg egy placeholder szöveg a ListView-ban, amely tájékoztatja a felhasználót, hogy mit kell tennie.
- Amikor sikeresen hozzáadtad a nevet a listához, ürítsd ki a beviteli mezőt!
Megerősítő ablak¶
Nehézség: ⭐
Készíts egy Bezárás gombot egy tetszőleges felületen. A gombra kattintva jeleníts meg egy megerősítő ablakot (lásd: lenti ábra), amelyben kéred a felhasználót, hogy erősítse meg a programból történő kilépési szándékát. Az OK gombra kattintva zárd be a programot.
Filmek¶
Nehézség: ⭐⭐⭐
- Készíts egy grafikus asztali alkalmazást, amely betölti egy Movie osztály használatával a movies.csv tartalmát gombnyomásra.
- Az osztályt készítsd el a csv fájl tartalmának megfelelően szerint!
- A Worldwide Gross mező esetében úgy tárold az értéket, hogy az később feldolgozható legyen összehasonlítás céljából!
- A Movie osztály konstruktora csak egyetlen sort kaphat paraméterül és az alapján kell, hogy beállítsa az adattagokat.
- Kizárólag a működéshez szükséges metódusok legyenek létrehozva.
- A betöltött adatokat jelenítsd meg grafikusan táblázatban is!
- A program tetszőleges (de azonos szerkezetű) csv fájlra is legyen működőképes!
Könyvtár¶
Nehézség: ⭐⭐⭐⭐
- Készíts grafikus alkalmazást, melynek projektjét
konyvtar
néven mentse el! Az alkalmazásablak címsorában megjelenő feliratKönyvtár
legyen! - Hozz létre egy osztályt
Konyv
néven, melyben a könyvek adatait tárolod: Szerző, Cím, Kiadás Éve, ISBN, Állapot - Legyen egy egyparaméteres konstruktora, amely kapja meg paraméterként a forrásállomány egy sorát és inicializálja az osztály adattagjait!
- Hozz létre nyomógombot "
Betölt
" felirattal, melynek megnyomásakor megjelenik egy megnyitás párbeszéd ablak, majd ennek segítségével olvasd be akonyvtar.csv
állományt! Az adatok beolvasásához használd az előzőekben létrehozottKonyvtar
osztály megfelelő metódusát! - A betöltött adatokat jelenítsd meg a mintához hasonló módon DataGridView vezérlő segítségével!
- Használj ListBox vezérlőt, majd kérjen be egy ISBN-t TextBox vezérlő segítségével! A beírt ISBN alapján a ListBox vezérlőben jelenítsd meg azokat a könyveket, amelyeknek az ISBN száma megegyezik a felhasználó által beírt ISBN számmal!
- Készíts „Bezár” felirattal nyomógombot, amivel ki tudunk lépni a programból. Kilépés előtt kérdezzen rá, hogy valóban ki szeretnénk-e lépni.
TankNapló¶
Nehézség: ⭐⭐⭐⭐⭐
- Készíts egy grafikus asztali alkalmazást 800x600-as méretben Java nyelven, amely egy tankolási napló funkcióját tölti be. Az ablak címe “TankNapló” legyen.
- Legyen lehetőség rögzíteni új tankolást, amely az alábbiakat tartalmazza: Dátum, Rendszám, Megtett KM, Tankolt liter, Átlagfogyasztás (program által számítandó). Készíts egy ennek megfelelő osztályt “Tankolas” néven.
- Számold ki az átlagfogyasztást!
- Sikeres hozzáadás után ürítsd ki az összes beviteli mezőt!
- A jobb oldalon legyen egy táblázat, amelybe betöltöd az adatokat!
- Készíts egy exportálás gombot ami elmenti az adatokat egy csv fájlba!
- Készíts egy betölt gombot amely lehetőséget biztosít az adatok betöltésére egy korábban elkészített csv fájlból!
- Készíts egy kereső mezőt, ahol a felhasználó megadhat egy rendszámot, az alatta lévő listába pedig kikeresed, hogy mikor 9. volt tankolva utoljára az adott jármű!
- Ha üres a rendszám kereső mezője, jeleníts meg egy feliratot: “Kérem adja meg a rendszámot”
- A Kilépés a programból gombra kattintva a felhasználónak meg kelljen erősíteni a kilépési szándékát egy felugró ablakban!